سید عمار حکیم: هم‌افزایی میان ایران و عراق به نفع جهان اسلام و کشور‌های منطقه است-راهبرد معاصر

سید عمار حکیم: هم‌افزایی میان ایران و عراق به نفع جهان اسلام و کشور‌های منطقه است

رئیس جریان حکمت ملی عراق با «علی باقری» سرپرست وزارت امور خارجه ایران که به عراق سفر کرده است، دیدار و گفتگو کرد.
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۵ - ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 14
کد خبر: ۲۴۵۳۶۶

به گزارش راهبرد معاصر؛ «سیدعمار حکیم» رئیس جریان حکمت ملی عراق در دیدار «علی باقری» سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در بغداد با حضور جمعی از رهبران سیاسی و شخصیت‌های اجتماعی عراق، بر اهمیت روابط مستحکم عراق و ایران در همه عرصه‌ها تأکید و ابراز امیدواری کرد که سفر باقری به عراق موجب تقویت بیش از پیش روابط شود.

در این دیدار، که در دفتر رئیس جریان حکمت ملی عراق در بغداد انجام شد، حکیم بار دیگر شهادت سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور فقید ایران و حسین امیرعبداللهیان و همراهانشان را تسلیت گفت و تأکید کرد که این حادثه برای مسلمانان و از جمله ملت عراق بسیار تأثربرانگیز بود و خواستار استفاده از فرصت‌ها در برابر چالش‌ها شد.

حکیم ایستادگی ملت فلسطین را نقطه‌ای درخشان در جهان اسلام خواند و از حمایت جمهوری اسلامی ایران از مقاومت فلسطین قدردانی کرد و خواستار توجه به بازتاب گسترده بحران فلسطین در سطح جهانی و تظاهرات در تأیید آن در دانشگاه‌های غربی شد.

رئیس جریان حکمت ملی عراق درباره شرایط داخلی عراق نیز گفت که کشور بسیاری چالش‌های سیاسی و اجتماعی و امنیتی را پشت سر گذاشته و دولت فدرال به ریاست محمد شیاع سودانی و حکومت‌های استانی با تلاش فراوان در پی ارائه خدمات و اجرای کارزار‌های سازندگی و توسعه هستند و این موجب افزایش رضایت مردمی از دولت و نیرو‌های سیاسی شده است.

وی تأکید کرد که عراق در پی پایان دادن به مأموریت نیرو‌های ائتلاف بین‌المللی پس از بی‌نیازی از حضور آنان به علت شکست داعش است و گفت که حضور ائتلاف با این حجم از نیرو‌ها نوعی قیمومت بر عراق را تداعی می‌کند.

حکیم بر وجود یک جدول زمانی مشخص برای خروج نیرو‌های ائتلاف از عراق تأکید کرد و گفت که دولت برای تنظیم این جدول و تبدیل ائتلاف به روابط دوجانبه میان عراق و برخی کشور‌های عضو ائتلاف تلاش می‌کند.

رئیس جریان حکمت ملی عراق خاطرنشان کرد: رابطه هم‌افزا میان ایران و عراق به نفع جهان اسلام و کشور‌های منطقه است و این رابطه ریشه در دو ملت دارد که اشتراکات فراوان دارند.

وی با تحسین سیاستی که شهید رئیسی پیش گرفت گفت که دوران ریاست شهید رئیسی شاهد گشایش ایران در روابط با کشور‌های منطقه بوده و ابراز امیدواری کرد که این روند ادامه پیدا کند.

سید عمار حکیم ابراز امیدواری کرد که ملت و دولت ایران بتوانند انتخابات پیش رو را با موفقیت اجرا کنند و تأکید کرد که اجرای انتخابات در این زمان کوتاه نشان‌دهنده ثبات و انسجام داخلی در جمهوری اسلامی و تحکیم نهاد‌ها در این کشور است./ مهر

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده